23 iulie 2007

Încă un blog?

Se pare că da. Dacă persoane însemnate, precum Adrian Năstase sau Alessandra Stoicescu, şi-au facut blog, mi-am zis că ceva, ceva o fi la mijloc, aşa că mi-am făcut şi eu unul. Mă gândesc ca pe el să-mi dau cu părerea despre cărţile pe care le citesc. O fi bine? O fi rău? Asta rămâne de văzut...

Un comentariu:

Marin Anton spunea...

Păi, mă risc eu a zice că ar fi tomnai bine. În fond, mă prinz la un pariu că nici Adrian Năstase şi nici duduia Stoicescu nu s-ar ocupa de aşa nişte chestii precum cititul ori, şi mai şi, comentatul unor cărţi. Nu, domnule! N-ar cabulipsi 'mnealor la un aşa apropont pen' că nu intră în preeminenţa sferelor lor de preocupare, ei funcţionînd într-o altă paradigmă (sic!). Şi anume aceea care defineşte personalitatea publică românească, la modul majoritar şi absolut, ca fiind capabilă a se pricepe la orice, oricînd, fără necesitatea de a acumula mai înainte informaţii pertinente asupra subiectului. Ipochimenii ăştia s-au născut gata învăţaţi. Ei nu au nevoie de trudnicul şi, vai, atît de însinguratul studiu. Sînt culţi de la natură şi au literatura - aşa de un parexamplu - la de'ştu' mic, ăla cu care se scobesc în urechi. Vezi matale, dară, de ce nu s-ar obosi aceştia cu asemenea acţiuni mîncătoare de timp şi neaducătoare de un ce profit.
Ca să fiu şi mai clar, îmi voi aduce aminte de spusele domnului Năstase, oferite nouă din comoara sa de spiritualitate: "Înainte, cînd nu mă implicasem activ în politică (se implicase pasiv, după cum umbla vorba),citeam. Citeam chiar foarte mult. Din păcate, azi timpul nu-mi mai permite un asemenea lux. Totuşi, în fiecare seară, mai zăbovesc în lecturarea cîtorva pagini şi va asigur că nu am nevoie după aceea de niciun somnifer". Ei, bravos! Adîncă sapienţă, halal să ne fie!
Aşa că de-aia viu şi zic cum că trebuie să mai stea şi cineva de veghe în lanul de secară şi să ostenească bucuros la cetitul cărţilor. Ba încă să şi scrie despre ele.
Îţi doresc, deci, dragă Micawber, mult succes în întreprinderea ta. Ai să vezi tu că sîntem mulţi cei din neamul lui Don Quichote, iar războiul nostru nu e în zadar.

Cît despre domnul Ernu şi a sa lucrare nu mă pot pronunţa în vreun fel din simplul motiv că nu am "lecturat-o". Am parcurs eu niscaiva critici, dar nu-mi pot da cu părerea astfel. Doar nu sînt analist politic sau prim-ministru!