1 martie 2011

Procentul cititorilor care nu citesc


Graţie aplicaţiilor de monitorizare a traficului (sună prost, dar ce să facem) bloggerul are posibilitatea să constate nu doar câtă lume îi i-a trecut pragul, ci şi de unde veneau şi, când e cazul, ce căutau persoanele respective când au dat peste blogul lui. Am scris nu odată cât de mândru sunt că postările mele sunt citite de pe adrese de IP ale Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Ministerului Administraţiei şi Internelor, Cabinetului Primului Ministru sau, mai nou, ale unei instituţii înfricoşător intitulate Directoratul Comunităţii Informative (brrr!). Nici nu vreau să mă gândesc cu ce treburi se îndeletnicesc oamenii aceştia, dar mă simt măgulit că-şi rup din timpul lor preţios pentru a vizita şi blogul meu. Musai să ţin cât mai sus ştacheta calităţii şi să nu-i dezamăgesc, dacă tot citesc d-lor bloguri în timpul pentru care sunt plătiţi de contribuabil.

Asta cât priveşte originea unora din vizite. Acum să completăm formularul şi la rubrica „durata şi scopul vizitei“. Durata variază considerabil, aşa că am pierde vremea discutând despre ea. Cât despre scop, ăsta da subiect vast. Noroc că tot motoarele de monitorizare a traficului ne spun de multe ori şi ce căutau vizitatorii noştri când au dat serendipitos peste blog. Cu alte cuvinte, X ţi-a picat pe blog căutând informaţii pe Google despre ceaiul de sunătoare, iar una din postări conţine cuvintele-cheie „ceai“ şi/sau „sunătoare“. Dacă ce a citit pe blog îi foloseşte sau nu e o cu totul altă problemă. Programele sunt mute în privinţa asta.

Varietatea căutărilor pe Google care şi-au purtat autorii pe blogul Ce am mai citit de-a lungul istoriei sale de aproape patru ani e considerabilă. Ca să n-o lungesc, iată doar câteva din problemele pe care au vrut să şi le lămurească în ultimele zile navigatorii pe internet care au ajuns la mine pe blog:

- Care este cel mai intelectual român?*
- Adolescenţii nu trebuie să citească literatură fantastică.
- Ce este gainul [găinul? - nota mea] pentru o lampă atomică?
- Cel mai urât compromis.
- Cărţi de citit ca sociolog.
- Rondelul rozelor ce mor părerea.
- Pastila de somn luată de Hitler.
- Ce trebuie să fac să devin boier?

*Măcar la întrebarea asta răspunsul e la mintea cocoşului. Cel mai intelectual român e doi şi apar(e) la Televiziunea Română (aia de stat, tot de la contribuabili) duminica după-amiază ca să-i admire tot târgul cu mâna la gură.

Lista e imensă şi nu încape toată aici. N-am totuşi cum să închei postarea fără să pomenesc cea mai profundă (filozoficeşte vorbind) căutare care a adus vreodată pe cineva la mine pe blog: procentul cititorilor care nu citesc.
Photo credits © http://masonnolandavid.blogspot.com/2011/02/funny-googlecom.html

15 comentarii:

Lilick Auftakt spunea...

"Ce trebuie sa fac sa devin boier". Hahaha! Asta e tare! Si au aflat? Stai putin... boier al mintii cumva? :))

Wilkins Micawber spunea...

@ Lilick

Culmea e ca cel care facuse cautarea respectiva a ajuns la pagina pe care scrisesem despre cartea Boierii mintii. Probabil vroia sa devina boier din acela... parafizic.

Wilkins Micawber spunea...

@ Lilick

Adica patafizic, desigur (si nu de la Alfred Jarry, ci de la ICR).

Sorana Ciovica (Rotaru) spunea...

Criminal! Nu ma pot opri din ras! Nu m-am gandit sa scriu despre cautari din-astea "inteligente"..te superi daca iti fur ideea? :D P.S.: Daca nu ti-a intrat si Autoritatea Nationala a Vamilor, cum mi-a intrat mie saptamana trecuta, te trec la "bloggeri buni de spionat de rang 2" :)))

Anton spunea...

Nu vreau să fiu neapărat răutăcios, dar se mai găsesc niscaiva citori care nu (prea) citesc. Am întâlnit şi eu câţiva prin paginile revistelor de specialitate. Dumnealor nu citesc ci lecturează - că doar sunt lectori profesionişti! - şi semnează recenzii doar după ce văd ce-au scris alţi confraţi despre o carte pe care ei cel mult au frunzărit-o după sistemul decimării la romani. Sigur, e bine că măcar nu o fac chiar atât de drastic ca anticii comandanţi latini. Ei cel puţin nu rup şi foile, lăsând totuşi cartea întreagă uitată printr-un fişet de redacţie...

anca giura spunea...

Nu mă regăsesc deloc în clasament. Am două motive pre-ci-se pentru care vă vizitez. Dacă le ştiţi, formulaţi-le.:)

Wilkins Micawber spunea...

@ Anton

Chiar cred ca n-ati fost suficient de rautacios. Cat despre cititorii la care va referiti, or exista, nu zic, dar eu nu-mi dau cu parerea decat despre cei care ma viziteaza :)

Wilkins Micawber spunea...

@ Sorana Ciovica (Rotaru)

Continutul blogului meu e la vedere si se poate servi oricine cu ce vrea. Unii se servesc si indica sursa, altii nu, dupa temperament :)

Aia cu vamile nu stiu daca au timp zilele astea sa-si diversifice vizitele pe blog, nu de alta, dar sunt si ei angrenati in operatiunea nationala de aruncat praf in ochii prostimii nationale.

Wilkins Micawber spunea...

@ eva

Habar n-am, incurcate sunt caile internetului. O fi ceva cu locus amoenus ala care ziceati ca va place, dar nu bag mana-n focul gheenei.

anca giura spunea...

Nu vreţi şi nu vreţi să-mi faceţi pe plac, e evident.:)

Din clipa asta începând am şi un al treilea motiv.

Wilkins Micawber spunea...

@ eva

N-ai cum sa le faci tuturor pe plac si nici n-ai cum sa fii pe placul tuturor, nici macar la un trafic modest, ca cel al blogului meu.

RubyA spunea...

E, destul de straniu ca unora le plac pisicile mai mult decat oamenii in general .
dar stiti cum e .. oferta serveste de fapt comanda !
nu se poate spune ca cele (imbracate) care consuma la exces ilustratele sunt "de-criminalizate" :))

pana la urma "valorile" sunt si cumva dupa starea de "spirit" si de schimbarea de "timp" .
c-asa-i in meteorologie :)))

ItaliaCalvina spunea...

PS : eu v-am observat in roll-blog-ul teroristei dar nu am intrat decat de la Dragos C.

Wilkins Micawber spunea...

@ RubyA

Nu ma pun cu gustul "oamenilor", fiecare cu al lui.

Wilkins Micawber spunea...

@ ItaliaCalvina

Va dati seama ce vechi e blogul asta daca a fost contemporan pana si cu entitati antediluviene gen "terorista"?