18 ianuarie 2011

2010 în superlative maniheiste (bune şi rele)

Am aşteptat să se mai stingă zelul festivist de sfârşit de an, cu cortegiul lui de bilanţuri, angajamente apoase sau New Year resolutions şi tot felul de locuri comune care ne umplu existenţa măcinată de horror vacui. A venit momentul să dau şi eu la iveală (sună aproape sadovenian, nu?) nişte liste, nu negre şi nici albe. E vorba de cărţile care mi-au plăcut, dar şi de cele care nu mi-au plăcut din ce am citit în recent-încheiatul 2010. Să vedem despre ce e vorba, cu observaţia că nu toate cărţile au apărut anul trecut. Oricum, s-au publicat în ultimii ani. Linkurile trimit la postările de pe blog.
       Cele mai bune
 
      Cele mai proaste

 Cam astea sunt extremele. Restul de cărţi (până pe la 100) sunt cărţi bunicele. Pentru 2011 nu-mi propun nimic, am să citesc ca şi până acum. Adică pe apucate. Nu am plan de colectare de maculatură lectură. Las pe seama altora asemenea îndeletniciri plicticoase.

17 comentarii:

Edith P(i)af spunea...

Andrei Makine o carte proasta? oh, vai ! M.ati a.Metzit ! doream sa o citesc macar pentru Tr.aducere !
Multzumesc pt A.tentzionare ! fac economie de M.aculatura :)))))))

mofturi de ochelarist spunea...

Sunt foarte mirat de varietatea gusturilor. Concret, nu pot intelege cum de ai trecut la cartile proaste «Un om din Est » de Ioan Grosan si
« Ierusalim » de Gonçalo M. Tavares. Ca acestea sunt carti foarte bune nu este numai parerea mea, dar si a unor nume cu renume (Saramago privitor pt. Ierusalim etc). Sunt stupefiat, dar sper sa-mi treaca !

Mel(ania)K spunea...

PS:

sa inteleg ca prin categoria "carti proaste" .. sunt acele carti care ii fac pe oameni prosti ? daca da .. atunci pricep de ce lista dvs este nu doar subiectiva ci si insuficienta !

Deci .. in mod prudent e bine sa ramana (cititorul)la cele din categoria "carti bune" iar pe celelalte de pe blog sa le ignore ?! :)))

Wilkins Micawber spunea...

@ mofturi de ochelarist

Sunt carti 'proaste' nu in absolut, ci in opinia mea. In postarile respective am explicat si de ce. In rest, faptul ca X sau Y le considera bune ma intereseaza putin spre deloc. Toata impartirea asta in 'bune' si 'rele' e subiectiva si nu invit pe nimeni sa adere la ea.

Wilkins Micawber spunea...

@ Edith P(i)af

In primul rand, Makine e autor, nu carte, asa ca n-are cum fi... proasta. In al doilea rand, cartea cu pricina e proasta in opinia mea - nu vad ce va impiedica s-o cititi si sa va faceti alta parere, daca n-o aveti deja.

Wilkins Micawber spunea...

@ Mel(ania)K

Credeam ca am aratat destul de clar ce-i cu cartile 'bune' sau 'proaste', dar se pare ca pentru unii cititori niciodata nu dai destule explicatii.

PisicaInSomnoletza spunea...

Micawber :

e ca si cand dvs va plangeti de Basescu :)))

imaginati(va) ca el va raspunde :

dac-nu-va convine faceti(va) guvernu vostru ... hahahha

EducatieAlaSentiment spunea...

PS:

Scuze ! Chiar am gresit pt ca ma gandeam ca tipu A.Makine se identifica cu cartea ... stiti chestia aia ... spune(mi) in ce carte tr.esti ca sa-ti zic unde iti e ilu.zea !

Wilkins Micawber spunea...

@ PisicaInSomnoletza

Nu vreau sa intru in discutii politice, desi nu fac un secret din opiniile mele.

De T. Basescu nu ma plang, pentru ca nu l-am votat. Sa se planga cine i-a dat votul. Pe de alta parte, mi-e o scraba profunda de individul respectiv si nu stau sa-i anticipez reactiile.

Wilkins Micawber spunea...

@ EducatieAlaSentiment

Nu stiam vorba respectiva, dar e firesc, n-ai cum sa le stii pe toate.

NonEdu spunea...

hahaha ...

Micawber :

da vorba asta pe care trebuia s-o fi invatat pe la fukaltatea de litere cifrate o stiti ? ...
moama da ce mai abureala ...:))) hahahaha

Ok ! Imi cer scuze pentru derapaj !

PS : de TeBasescu mi se falfaie .. reactiile "oamenilor" sunt mai interesante :)))

(off-topic .. stiti cum zicea dr G.D. ca lui Dickens ii displacea profund nu stiu ce .. acuma nu stiu daca si surorilor ala scriitoare :)) )

Wilkins Micawber spunea...

@ NonEdu

Va atrag atentia, cu simpatie, ca daca veti continua cu aceste comentarii alaturea de drum voi fi nevoit sa le cenzurez. Isi are pana si blogul limitele lui in materie de rabdare.

TotEu spunea...

Ok ! Micawber ! agre(e)z ideea !

( am simulat cumva eu sunt oamenii si dvs sunteti basescu ? :)) )

umpic de amenintare si intimidarea e prezenta ? daca da .. atunci la mine nu lipeste :)))

PS

din simpatie s-a nascut cenzura , de pilda ...
la fel cum din dragoste .. durerea
din boala -- sanatatea -- sau invers ...

din tiranie .. libertatea .. etc !

o zi buna , domnule M si multumesc :))

eva spunea...

Makine care m-a vrăjit cu ,,Testamentul francez'' este într-adevăr ilizibil în ,,Recviem pentru Est'' ca şi în,,Fiica unui Erou...''. Rămâne bun în ,,Crima Olgăi Arbelina''şi ,,Pe vremea fluviului Amur''. Şi Micleuşanu, şi Dan Sociu sunt dezamăgitori în cărţile cu pricina.

Wilkins Micawber spunea...

@ Eva

N-as zice ca makine e ilizibil, e doar slab. In rest, eu dezamagiri n-am, pentru ca nici nu nutresc cine stie ce asteptari despre autorii in chestiune.

Bulina Chic spunea...

Pai... sa reactionam. Mai bine mai tarziu decat niciodata. Daca tot nu ti-a placut Jurnalul de sociolog al Carlei Motrogan, nu inteleg de ce citezi atat de mult din el, ca sa priceapa lumea ce mare porcarie ai descoperit?

Wilkins Micawber spunea...

@ Carla

Asa-s eu, citez si din cartile bune, si din cele proaste. E narav vechi, nu cred ca ma mai dezvat de el :)